sunnuntai 9. toukokuuta 2010

Päämummo ja minä

- Päämummo täällä olen sitten minä, sanoi perheemme päämummo.
On minullakin pikkuiset meriitit tähän äitienpäivänviettoon, kahden lapseni ansiosta. Sain paistaa täytekakunkin. Siitä tuli ihan hyvä. Pihalle en saanut kuitenkaan mennä haravoimaan, koska päämummon mielestä sellainen ei sovi äitienpäivänä ollenkaan. Mitäpä minä päämummoa vastustamaan.

Päämummon kahden lapsen (64 ja 62 v.) ja miniän kanssa vietimme äitienpäivän kahvihetken tänään.
Päämummon 4 lapsenlapsenlasta pyrähtelivät sisään ja lapsenlapsista 2, toiset kaksi, minun isot pikkuiseni, soittelivat Melbournesta ja Helsingistä.

Huomasin, ettei tänä keväänä ole voinut ilman takkia mennä ulos, tein sen tänään kun vein kompostiämpärin Kompostin vierellä raparperit nousevat kuolleiden lehtien seasta voimiensa uhossa. Ruoho on alkanut vihertää jo.

Yllättäen löysin sinivuokkoja pihan viereisestä metsästä. Lapsena pyöräilimme poimimaan aina äitienpäiväksi sinivuokot Pappilanniemen metsästä noin 3 kilometrin päästä. Mitään toista paikkaa en silloin tiennyt. Miten en olekaan niitä huomannut tuossa rinteessä! Niitä ei ollut kerättäväksi, ainakaan vielä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti